Vis enkelt innlegg
Gammel 05-04-11, 21:25   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Sukkerfritt godteri, men?

Opprinnelig lagt inn av Pearle, her.

Har nå gått på Easylife snart 6mnd og skal over til lavkarbo om 2 uker. Men sliter big time med søtsuget (hele tiden) og jeg spiser kun rent kjøtt, grønnsaker og proteinshaker. I det siste har jeg byttet ut noen shaker med Atkinsbarer (bare må ha noe seigt å bite i, men kursleder sier at det går for det samme og er greit).

I går kjøpte jeg inn noen fruktkarameller og salte ting fra DeBron + en sjokolade (sukkerfri), men jeg er skeptisk. Det er greit at det er veldig lite karber i dette snopet, men det er jo masse kalorier. Jeg vet jo at poenget er å ikke telle kalorier, men nå er det jo sånn at vi forbrenner kun 2000 pr dag, og med all den osten, fløten, smøret osv som er i lavkarbodietten kommer man vel fort opp i det???

Og slikt sukkerfritt godteri...bør en spise det hvis en er i ketose? Det er veldig forvirrende og nå har jeg brukt timer....på å søke etter info her inne, men det er kun de samme trådene som dukker opp som egentlig inneholder lite informasjon (jeg har sikkert ikke funnet de rett) Uansett hadde det vært flott om noen kan forklare meg hvordan dette fungerer og hvilke hensyn jeg må ta???
(Jeg har ennå ikke reagert på søtningsmidler og jeg skal selvfølgelig ikke spise dette hver dag eller hver uke)

Du er søtsugen fordi du spiser lite fett! Du spiser nå kun karbo og proteiner - altså en lavkalori/sultekur. Easylife pulver har faktisk en hel del karbohydrater i seg, og er ikke en lavkarbokur i seg selv.

Jeg ville gått over til lavkarbo nå så snart som fysisk mulig før du sprekker så det suser etter
Det og pakke i seg masse sukkerfritt godteri med maltitol(?) - kan gi bare større søtsug og ikke minst kan du bli dårlig i magen din - la det være og slutt med pulveret og gå over på maten NÅ! Du vil oppleve et mirakel i forhold til smak, sult, fysing osv. '
Husk nå bare at du har spist lite kalorier men MYE karbo den siste tiden, så sannsynligvis vil du få abstinenser den første tiden - i tillegg til at du kan gå opp litt akkurat i overgangen
Jeg vil ikke anbefale og spise pulvershaker samtidig som du spiser fett som du MÅ på lavkarbo, men jeg regner med at kursleder har en smart måte og gjøre dette på (man må jo være medlem for å få noe som helst info om easylife ser det ut til )

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat