Vis enkelt innlegg
Gammel 27-11-12, 10:08   #60
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Novemberstarterne

Opprinnelig lagt inn av Smiline, her.

Jeg har slitt med oppbåsthet de siste 2 ukene, og det er verst nå. Dette var noe som var et problem før jeg begynte på Ketolyse. I går startet det å boble i magen og rap og annet mindre hyggelig fant veien ut munnen. Grose! Da boblinga ikke har gitt seg så skal jeg prøve å helle innpå med linfrø, fett og vann i dag. Håper dette hjelper!

Ellers har vekta gått litt opp og ned den siste uka. Spiser keto, men kanskje jeg spiser for lite karbohydrater rett og slett. Jaja. Mye å teste ut)

Ha en fortsatt strålende keto-uke)

Dette har jeg ikke opplevd.
Skriver du inn alt du spiser på diett.no ? Det er hvertfall den letteste måten å vite akkurat hvor mange karbohydrater man spiser. Prøv å ligge på 75 - 20 - 5, altså 75% fett, 20% protein og 5% karbohydrater. Du kan se prosentfordelingen av maten du spiser under "k-diag" på høyresiden på diett.no. Kjøp ketostix på apoteket også, så har du full kontroll (jeg kjøpte mine på boots apotek til 55 kr). Prøv i det lengste å få dine karbohydrater fra grønnsaker.
Når det gjelder vekten, så er det lurest å ikke veie seg hver dag. Prøv å hold deg til en gang i uken (husk veietråden for novemberstartere! ), og mål cm på kroppen din også. Når veksten står stille (eller kanskje går opp) så er det litt demotiverende. Men om du måler cm i tillegg, så kanskje du oppdager at du har gått ned flere cm istedet - og da er det kanskje glemt at man har gått opp 200 gram...

Pass også på at du drikker nok vann. Ha litt sitron eller agurk i vannet, så blir det litt lettere å drikke.

Overgangen til ketose kan ta et par uker, men det er lettest å følge med om man skriver inn på diett.no, og også følger med på ketostix. Noen må spise under 15 karbs om dagen for å være i ketose, andre kan spise oppimot 50, og fortsatt være i ketose. Her er det greit å prøve seg frem for å finne toleransegrensen for din kropp.
Selv kan jeg spise opptil ca 30g om dagen (men spiser ca 10-20 om dagen), noe jeg har funnet frem til gjennom prøving og feiling (og feiling er dødskjipt, siden man da må gjennom overgangen til ketose igjen, med tilhørende kvalme, slapphet og hodepine).

En annen ting: Med tanke på rap og ehh.. ughh.. Kan det hende du har spist noe du ikke tåler? Har du spist noe de siste dagene som du ikke har spist så mye før? Eller kanskje du har fått i deg noe som egentlig burde ha vært kastet?

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat