Vis enkelt innlegg
Gammel 21-11-12, 08:51   #9
iren84
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 40
Innlegg: 150
iren84 er på en erverdig vei

Sv: Hva er lite, moderat og mye?

Opprinnelig lagt inn av knuttien, her.

Jeg har holdt på med streng lavkarbo i snart 3 måneder. Dvs: Med streng prøver jeg å holde meg under 20 gram dagen. Dette holdt jeg på med de første 2 månedene. Men jeg har aldri stresset vilt med det - en av mine filosfier er at jeg nettopp ikke skal stresse med det. dvs: Jeg har aldri målt nøyaktig antall karber per dag, men tatt det "på øyemål". Jeg har heller aldri
målt om jeg har vært i ketose eller ei, men siden vekta avtar er det nok for meg.

Uansett: Jeg gikk ned 10 kg de første 5 ukene. Så sto vekten stille i 3 uker.
Jeg gikk så over på "vektkontroll" og har hatt en rolig økning med karbohydrater de siste ukene. Spiste først en uke med maks 30 gram per dag, en uke med maks 40 karber per dag. Nå har jeg startet på 50 gram karber per dag.

De to siste ukene (30 gram per dag og 40 gram per dag) har jeg gått ned ytterligere 3 kg. Så min erfaring var ihvertfall at når jeg økte litt med karber så gikk vekta fortere ned... har ingen forklaring, deler bare min opplevelse.

Så flotte resultater du har fått! Jeg har også "sluppet" litt taket de siste 3 dagene, innført mer kokos melk og kokosfett i maten, og på bare 1,5 døgn har vekta sunket ytterligere 1 kg. Jeg tror det ligger noe i det altså....

iren84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat