Vis enkelt innlegg
Gammel 20-12-09, 18:07   #7
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av heltny, her.

Jeg startet med styrketrening den 25.11.09, og har lagt på meg litt over 2kg Har Aldrig vært en særlig sterk fyr heller da. Jeg har ikke lagt på meg fett. Du ville lagt på deg fett i tillegg på et karbokosthold, men ikke på et redusert et. Jeg har trent helt likt på karbo hosthold, gikk opp 1,4 på 2 månter. Og gangske mye av det var fett.

Styrketrening er bra på LCHF. Jeg skjører ett 5x5 opplegg.

Det er så og si umulig å legge på seg 2 kg ren muskelmasse på 1 mnd, selv med ekstreme treningsmengder og optimalt kosthold..

Forøvrig er både "lavkarbo" og "karbokosthold" veldig upresise begrep som rommer mye forskjellig.. Man legger ikke på seg (verken fett eller muskler) av å spise masse karbohydrater så lenge man er i energi-underskudd. Men selvsagt går man opp i (fett)vekt av å pøse på med fettlagrende insentiver (kh stimulerer insulinutskillelse=økt fettlagring etc) og man samtidig er i energioverskudd. Det vil man imidlertid også gjøre om man inntar mer protein enn kroppen forbruker. Eller fett. Stikkord? Balanse, og individuelt tilpasset (kh-redusert) kosthold. Lavkarbo er bra for mye, men ifht muskelvekst er det en nokså velbegrunnet påstand at økt masse krever energioverskudd. Og energioverskudd vil, uansett næringsemne, føre til fettlagring. Men man kan selvsagt minimere fettlagring ved å holde overskuddet på et minimum, trene hardt og få i seg tilstrekkelig proteiner. Å spise lite kh vil i seg selv imidlertid ikke føre til økt muskelvekst - det er en fysisk umulighet.

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat