Vis enkelt innlegg
Gammel 26-06-10, 11:57   #37
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva eksakt var det du spiste og drakk som førte til overvekt?

Jeg har jo aldri ''slanka'' meg før lavkarbo, eller, jo, da jeg var tolv, men det er riktigere å si at legene og mamma slanka meg, for jeg presterte å legge på meg minst tretti kg på kort tid uten at noe hadde endret seg i verken kosthold eller aktivitetsnivå, som forsåvdt forsvant like fort som de kom på da jeg var tretten, and the nightmare begun ...
Så, fra jeg var tolv så ble først smugspising, spying og så tvangssulting den nye hobbyen min, og jeg rister på hodet når jeg ser tilbake på hvordan jeg levde i lange perioder. Jeg har aldri vært særlig bevisst på typ lettprodukter og sånne ting, og jeg sverget etter den forferdelige opplevelsen med legene og deres beskyldninger og metoder at jeg aldri skulle slanke meg. Likevel, jeg svimet rundt med lavt blodsukker i årevis, og kunne spise et kneippbrød i uka, typ. Jeg var veggis i åtte år, og mange setter likhetstegn mellom vegetarianisme og sunnhet, men jeg kan virkelig ikke si jeg var særlig sunn, jeg spiste jo ikke! Ofte kunne en sixpack være det eneste jeg fikk i meg i løpet av en dag. Jeg taklet heller ikke at andre så meg spise, og ettersom jeg var übersosial så var jeg jo nesten aldri alene, og da ble det heller ikke så mye mat.
Jeg blir helt matt når jeg tenker på det nå.
Likevel hadde jeg minst 15-20 kg overvekt til en hver tid.
Da jeg ble sammen med eksen min endret dette seg drastisk, han elsket hvert gram på kroppen min, og klarte å påføre meg litt matvett, men da vi flyttet sammen så gikk nok det matvettet litt over stokk og stein, og jeg adopterte dessverre godterivanene hans også, mens metabolismen hans tålte det fint, tynn som han var, så presterte jeg å legge på meg i hvert fall femten kg det første halve året vi bodde sammen, og til slutt var jeg så syk og tjukk at jeg endte opp hos legen, der veide jeg inn på svimlende 97 kg fordelt på mine 167 cm (det er mye for min kropp, da jeg knappest legger på meg på de lange pipestælkebeina mine, eller armene, stort sett bare midt på ...), jeg fikk konstantert insulinresistens, og før jul i fjor fikk jeg også diagnosene PCOS og hypothyerose.
Så for min del er det så klart høykarbomat som har sørget for overvekten min, men det igjen er jo forårsaket av et svært forstyrret hormonbilde. Jeg er så insulinresistent at det er helt latterlig, og må gå på metformin for å få vekta ned nå, tross at jeg spiser ketogent og er fullstendig kompromissløs på kostholdet.

Oi, dette ble langt .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat