Vis enkelt innlegg
Gammel 11-07-11, 11:30   #64
trønderjente29
Medlem
 
trønderjente29 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 318
trønderjente29 er på en erverdig vei

Sv: Feit og trøtt på LCHF!

Opprinnelig lagt inn av Marika, her.


Lavkarbo-kostholdet er i alle fall mye bedre for meg enn brød- og pottit-kosthold. Blir syyyyykt oppblåst av brød så det kommer jeg aldri til å spiser mer - ever!!!!!! Det jeg sliter med nå er fattangsten. I perioder kommer jeg meg over den og spiser en del fett, men jeg får endel ubehag av det, så i andre perioder feiger jeg ut. Da blir det (som det er nå) usunne perioder med lavkarbo / lavfett.

Vil gjerne følge med på deg - om du finner ut noe mer om årsaker til oppblåst og "hoven" mage
Jeg kommer til å la melkeprodukter seile sin egen sjø til uka, og spise så ren mat som mulig, og så får vi se hva som skjer

PS Jeg spiser / drikker overhodet ikke noe med søtstoff, for det har ihvertall en syk innvirkning på magen min, så det er ikke der "hunden ligger begravet" for min del. Var på en knalltøff avvenning, men nå er jeg kjempeglad for å ha klart å kvitte meg med en last jeg ikke trodde jeg kunne leve uten

Bra! Da prøver vi sammen og kutte melkeprodukter denne uka, har stor tro på at vi føler oss bedre da! Blir spennende å høe til helga om noen av oss har hatt gravidmage i løpet av uka Heldigvis har jeg ferie og slipper å promenere rundt på jobb med den "ølvomen". Siden jeg er relativt ung, og relativt nygift ser jeg for meg de endeløse blikkene og spørsmålene: "næmmen er du graviiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiid??" nei, jeg er ikke det..............

Flink du er som har kuttet søtstoff helt! Det er mitt mål også - et veldig langsiktig mål da.. Bruker fremdeles sukrin i te og når jeg baker brownies e.l.
Trodde forresten at jeg var avhengig av cola light, men etter 2 dager (!) uten, sluttet jeg å tenke på det. Er så herlig å slippe å tenke på cola hele tiden! og jeg vet jo at kroppen har det mye bedre uten! nå er det mineralvann og springvann for alle penga (til og med gubben har sluttet med brusen nå)

Trodde jeg var "fett-redd" (haha! her i trøndelag betyr dèt noe heeelt annet enn å være redd for fett...) jeg også, men når jeg ser på diett.no der jeg skriver alt jeg spiser ser jeg at jeg spiser mye fett hver dag..

trønderjente29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori a la Grete Roede :) Svar med sitat