Tråd: hmmm....
Vis enkelt innlegg
Gammel 28-11-06, 11:28   #5
minime
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: hmmm....

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Chili har helt rett. Du behøver iallefall ikke se etter mager pølse om du spiser lavkarbo. (Med mindre du følger South Beach). De har alltid mer karber enn"vanlig". Om du kjøper pølse hos slkter som lager pølsene sjøl er det som regel ikke så mye tilsetningsstoffer i. Slakter Idsø i Stavanger har lavkarbo pølser (kun med fett, kjøtt og krydder/urter) og Meny butikkene på sørlandet har ketolysepølsa til Torkil. Kyllingpølsa til prior skal være bra sier de. Ellers har Gilde et snitt på 5,5 karber pr 100 gram, så da ville jeg heller spist den enn den "lette".

Hva med smoothie til frokost da ?
Jeg pleier å lage en av 2 egg (du kjenner ikke eggesmaken - looooover), 2 ss MCT olje (valgfritt), 100 gram frosne bringebær, evt. kesam eller kremfløte. ca. 1 dl..... I hurtigmixer *wroooom* og du har en deilig mettende frokost. Min blir slik at jeg kan spise den med skje....
Ellers kan du jo spise Wasa Fiber + knekkebrød eller Fiber rik med makrell i tomat eller rekesalat på - en tomat ved siden av - fin frokost det og...

smoothie hørtes godt ut..... så jeg kjenner ikke egg smaken? hmmm.... lurer på om jeg skal prøve den til frokost i morgen... har frosne bær , kesam, olje....
det er bare at jeg har spist gjennomsnitt 5 egg pr dag i fire mnd snart... så nå vemmes jeg nesten ved tanken på å spise : kokt egg, bløt kokt egg, omelett, eggrøre, stekt egg med bacon.... usj... men takk nille- skal prøve det framover

  Svar med sitat