Tråd: Ny på karbo
Vis enkelt innlegg
Gammel 18-11-12, 10:05   #3
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Ny på karbo

Opprinnelig lagt inn av karbokåre, her.

Er rullestolbruker og sliter med og kvitte meg med en 8-10 kilo, ikke lett når man er sittende stort sett mesteparten av døgnet.
Nå ligger jeg på mellom 25-35 karbs om dagen. Til alle måltider utentatt middag spiser jeg en brødskive (lavkarbobrød 2,4 pr skive) med kokt skinke. Middag blir som regel kjøttdeig med 0 kh og wokmix(7,3kh) ved siden av.
Er dette ok, eller er det for mye brød selv om det er lavkarbo? Jeg har testet dette et par uker, men har ikke fulgt det i helga og da er vel forrige uke bortkasta?
Setter pris på noen tanker om dette opplegget- Takk:-)

Mindre brød - spis egg (kokt, stekt, omelett, eggerøre), bacon og salat til ett måltid istedetfor lavkarbobrød 2-3 ganger om dagen. Og bare brød, smør og kokt skinke? Sleng på grønnsaker! Salat, paprika, småtomater, agurk, avokado - nam!

Om du spiser lavkarbo i uka og langer innpå høykarbomat i helga hver uke gjør du vondt bare verre. Kroppen din rekker aldri venne seg til å forbrenne fett før du forer den med karbohydrater igjen og den blir helt forvirret.

Til helgekos kan du f.eks. spise baconcrisp (den ekte typen, ikke den som er laget av mais!), litt mørk sjokolade eller sukkerfri sjokolade og evt. litt lett-brus om du liker det. Det finnes ørten oppskrifter på lavkarbopizza og annet digg her inne -se litt på oppskriftsdelen av forumet og se hva du finner. Lykke til!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat