Vis enkelt innlegg
Gammel 19-02-06, 00:09   #1
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Trenger litt Atkins-hjelp.

Nå har jeg endelig fått lest kapittelet om induksjonsfasen. Men jeg er litt forvirra. Jeg har flere bøker i serien og i hovedboka står paprika på lista over tillatte grønnsaker. Det står forøvrig at grønnsaker med under 10 %karbs er tillatt under induksjon. I veilederboka finner jeg ikke samme vide tilatelse. Der er det listet opp en rekke tillatte grønsaker, men jeg finner ikke paprika på denne listen. Så, si meg er ikke grønnsaker generelt under 10 % karbs tillatt? Og er paprika tillatt eller ikke?

En annen ting. Har nå forstått at jeg kun skal spise visse mengder ost og fløte de to første ukene. Men hva med rømme? Finner ikke ut om rømme er tillatt på induksjon eller ikke.

Og dette med fett generelt. Er det bare å hive i seg fett, eller bør det være moderate mengder. Hva er i så fall moderate mengder pr dag? Og skal man regne med det fettet som finnes naturlig i kjøttet/fisken en spiser, eller er det fettet utenom man skal ha i moderate mengder?

En ting til. Hvorfor er ikke spinat og andre mørkegrønne salathoder med på lista. Jeg kan ikke fordra kinakål som står på lista, finnes det noen andre salathodetyper jeg kan bruke? Har det veldig mye å si dersom jeg spiser andre salathodetyper enn de få som står på lista?

Maaange spørsmål her, men nå VIL jeg gjøre ting riktig og derfor må jeg bare grave og spørre og forstyrre dere andre litt. Min første virkelige Atkinsdag begynner på søndag, altså om noen få timer. Noen natteravner som er våkne her inne og har gode svar?

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat