Vis enkelt innlegg
Gammel 20-06-10, 13:38   #13
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Jeg har plutselig blitt redd for ketose ...

I forhold til Alzheimer og insulin står det et interessant innlegg igjen på dr.Dahlqvist sin blogg:

Sitat:

Insulin bygger Alzheimers demens
Jag fick en länk om amyloida plaque. Amyloida plaque invaderar hjärncellerna och gör att dessa dör, vilket orsakar Alzheimers demens.
Jag har tidigare hört och läst om enzymet IDE, Insuline Degrading Enzyme, som har till uppgift att rensa hjärnan från insulin och amyloid. När insulinhalten i hjärnan blir hög, vilket den blir vid högt kolhydratintag, har IDE fullt upp med att ta hand om insulinet och hinner inte rensa bort amyloiden, vilket gör att amyloiden får fritt spelrum att invadera hjärncellerna och utveckla Alzheimers sjukdom.
I denna länk ser man att amyloiden byggs delvis av insulin. Så blodsockret som fås av kolhydratintag, och höjer insulinet, tycks vara höggradigt triggande till Alzheimers demens.

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat