Vis enkelt innlegg
Gammel 08-11-13, 10:36   #21505
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Til dere som har erfaring med post-operative katter: Pusen min tok røntgen og trakk en tann under narkose i går (brudd som gikk opp til nerven), og etter vi kom hjem i går ettermiddag har han oppført seg noe snodig. I starten gjorde jeg ikke noen spesiell notis av det med tanke på omstendighetene, men snakket mye og rolig til ham, og koste med ham da han initierte det. Han har malt veldig mye, og knurra litt uten spesiell grunn (vet at når katter maler "formålsløst" kan det være tegn på at noe er galt/smerter/redsel ...). Og halen ligger flat eller visper det meste av tiden.
Men han er fortsatt sånn i dag. Da jeg sto opp og fant ham på sofaen, helt flat med et tomt blikk ut i intet, trodde jeg seriøst han hadde avlidd i løpet av natta ...! Men neida, etter å ha sagt navnet hans et par ganger løftet han hodet.
Han har ellers sittet/ligget på gulvet (han oppholder seg sjelden på gulvet sånn) og bare stirret ut i ingenting, lenge. Han responderes som sagt positivt på kos, til og med vært litt leken når jeg har kilt han litt på magen, og han spiser. Men det er nesten helt skummelt med den evig tomme stirringa som minner mer enn alt om apati ...
Nå har han gjemt seg under senga, noe som forsåvidt ikke er særlig uvanlig for ham, men han har vært der ganske lenge. Han har ikke ønsket å gå ut, noe som også er uvanlig, og det er kun ute han gjør fra seg, og jeg skulle bare holde ham inne til i dag. Jeg skal gi ham smertestillende nå snart, men litt vanskelig dersom han har tenkt å vegetere langt innunder senga hele dagen ...

Noen som kan berolige meg her ...? Veterinæren sa han kunne være litt tufs samme kveld, men dette syntes jeg var litt beyond "tufs" ... Sist han var i narkose (kastrering og id-merking for 4,5 år siden) kom han seg veldig fort etter å bare ha vært litt svimmel.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥