Vis enkelt innlegg
Gammel 04-05-05, 23:22   #15
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av lotte

Peder er 4 1/2 år. Han stortrives her hos oss og er en utrolig herlig unge. Litt håpløs i matveien er han, men ellers en kjempegutt som vi er utrolig glade i Jeg skulle bare ønske vi hadde fått i han litt sunnere mat for det blir veldig ensidig kost hos mor og dessverre også litt enkelt her pga at han liker så lite.... (Han spiser ikke grovt brød (men heldigvis knekkebrød), svært lite frukt, ikke bær/grønnsaker......

Han er vel ikke det eneste barnet som unngår grønnsaker, men vi blir bare så fortvilt siden mor forer ham på pølse i brød/pose-potetmos, loff, saft/brus ("liker" ikke vann heller), chips fra gatekjøkkenet og lite normal sunn kost. Jeg vil vel på en måte kompansere når han er her......

Prøver som sagt å ikke fokusere for mye på det, men litt blir det nok

Fikk forresten et tips da jeg snakket med en venninne i kveld. Nå når han er 4 år, må han ha 4 grønnsaker til middagen (f.eks 4 små gulrotbiter, kalrotbiter e.l.) Starter med bittesmå biter, øke på med større biter etterhvert. Altså 4 biter for 4 år, 5 biter for 5 år osv..... Vet ikke om det funker, men kanskje verdt å prøve. Han får heller svelge bitene hele da så slipper han å kjenne smaken Neida, mener absolutt ikke å være slem, han er verdens heligste gutt, men både jeg og far, helsesøster og tannlege er ganske bekymret for kosten hans.....

Hva slags fehode er mora hans? Beklager at jeg er krass, men når lege og helsesøster og alle er bekymret, må det vel ringe ei liiita bjelle i hodet hennes? Jeg skulle likt å visst hva som foregår i enkeltes små-hjernede hoder av og til!!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat