Vis enkelt innlegg
Gammel 16-02-10, 08:33   #25
Cornelia
Medlem
 
Cornelia sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 298
Cornelia er ny på veien

Sv: Fastelavensboller

Opprinnelig lagt inn av Iselilja, her.

Disse så UTROLIG gode ut!!! Smaker de virkelig som ordentlige boller? Det høres jo nesten for godt ut til å være sant!

Må prøve å finne Hi Maze, sukrinmelis og mandelmel på neste ukes harrytur. Det er sikkert billigere i Sverige..

Kanskje man kan bruke grunnoppskriften til å lage kanelboller også?

Vill ikke si de smaker eksakt som vanlige boller - men veldig likt!
Og veldig gode! Burde absolutt gå ann å bruke dette til andre slags boller også. Eneste er att deigen blir ikke fast slik att man kan elte den - hvis du skjeønner hva jeg mener. Den blir mer som en veldig tykk grøt. Men man kunne sikkert laget kanelboller på lignende måte som disse fastelavensbollene, hvis man delte i 2 etter de er ferdige også smører på smør/kanel/sukrin blanding.
Da blir det jo også endel ferre karber enn i fastelavensboller, siden mye av kremfløten forsvinner.
Jeg vill også tro det går ann å bruke litt mindre Hi-maize. Men må si at det var denne som gjorde veldig mye for konsistensen, så jeg skal ta å prøve å tilsette litt av denne i brød også, det gjør kanskje stor forskjell.
Og hvis man ikke bruker så veldig mye så burde det ikke ha SÅ mye å si for karbene i ett helt brød.

__________________


Cornelia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat