Vis enkelt innlegg
Gammel 10-05-11, 17:24   #75
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Joddråper (Lugol's oppløsning)

Takk for at du oppdaterer utviklingen her, Photo! Jeg synes det er en hårreisende måte å gå fram på av endokrinologen din. Det er bare å blåse ut! Jeg håper du kan få komme til en annen, men jeg har dessverre hørt at de er ikke så interesserte i stoffskifteproblemer de fleste av den sorten.
Jeg håper legen din er mye mer interessert i å ta tak i dette. Ultralyden har jo gitt svar som jeg ville tatt alvorlig, og i det minste fordi det plager deg å ha det sånn.

At anti-TPO er sunket til under normalen, skjønte jeg ikke helt. Det er et autoantistoff, og noe du virkelig ikke behøver. Dersom du har hatt dette før, og nå ikke lenger, er det jo veldig positivt, så vidt jeg kan skjønne. Ellers ligger du jo etter mitt skjønn lavt med fT4.
Når det gjelder høyt kolesterol og særlig ldl-kolesterolet: Jeg hadde en periode veldig høyt nivå av dette. Da lå jeg også lavt på fT4-verdiene. (Mellom 12 og 14). Når dette ble justert opp, gikk kolesterolet ned betraktelig, og forholdet mellom HDL og LDL endret seg til det som regnes som mer positivt. Det var fremdeles høyt, men det er greit for meg. Flere leger, blant andre en ekspert på Lipidklinikken, har sagt at kolesterolet er forbundet med stoffskiftet, slik at lavt gjerne gir "litt" høyere kolesterol. Min personlige oppfatning er at det nok er en viktigere forskjell enn det de sier.
Jeg håper du får god hjelp videre, selv om den endokrinologen dessverre ikke har følt seg kallet til oppgaven.

Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat