Vis enkelt innlegg
Gammel 03-03-11, 14:55   #17
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Grunnoppskrift, kakedeig til sukkerbrød, formkake, muffins

Denne er nå prøvd og kan anbefales! Perfekt konsistens og smak - laget grunnrøra med litt vaniljedråper i til fastelavensboller. Laget så vaniljekremen fra http://fristendelavkarbo.wordpress.c...ljekremtopper/ som jeg skal ha inni Jeg brukte bare en gelatinplate og den ble veldig stiv - så mulig denne blir best uten gelatin i Jeg liker mye vaniljekrem, denne oppskriften er nok bare til halve bolle-røra, så lag dobbelt opp om du liker mye vaniljekrem inni!

Prøvde også ut å lage sjokolademuffins - delte røra i to, hadde i 1 stor ts med kakao og 1/3 plate med grovhakket 70% kokesjokolade.
Ble 8 muffins totalt av hele røra i STORE muffinsformer (fyll de bare halvveis). Ca 20 minutter i ovnen med varmluft.

Kjempefornøyd! Skal legge ut et bilde av bollene med fyll når fyllet har avkjølt seg
Gjett om de ble gode med vaniljekremen inni og litt sukrinmelis strødd på toppen da!!! Må beherske meg så jeg ikke spiser opp alle sammen, sambo må jo få smake også..


Sist redigert av Nerthus : 03-03-11 kl 15:44.
Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat