Vis enkelt innlegg
Gammel 15-06-16, 00:33   #3
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Sukrin gold VS kokosnøttsukker?

De kan ikke sammeliknes i det hele tatt. Sukrin er så og si uten karbohydrater siden det er sukkeralkoholer, mens kokkosnøttsukker er 100% karbohydrater. Dvs. at hvert eneste gram kokosnøttsukker teller som karbohydrat.

Den er såkalt lavglykemisk som betyr at det er bedre enn sukker, men kan igrunn kun brukes på de mest liberale diettene som f.eks. Lindberg.

Jeg bruker mange forskjellige varianter, men jeg sverger til flytende natreen som hovedsøtning. Jeg bruker de 3 forskjellige sukrinvariantene der det trengs bulking, knasing eller smaken av brent, men jeg har det aldri som eneste. Som du nevner vil den ha en kjølende smak hvis det er for mye av det i forhold til andre ingredienser.

F.eks. Marsipan lager jeg med 75% mandler og 25% sukrinmelis og søter det noe ekstra med flytende natreen.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21

Sist redigert av sylwester : 15-06-16 kl 00:39.
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat