Vis enkelt innlegg
Gammel 09-08-10, 18:59   #24
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Mat for ungene!

Jeg har unger som er i pubertet.. Den eldste er sein, den yngste er tidlig. Dvs at de er kommet omtrent like langt i utviklinga. Begge har valpefett og jeg prøver på beste måte å styre matinntaket uten at det skal være påfallende. For det misnte av alt jeg ønsker er at de skal utvikle ortoreksi.

Ja, ortoreksi er den nye livsstilssykdommen etter anoreksi og bulimi...

Selv om vi voksen på lavkarbo ikke vil innvilge oss sprekker med anne mat enn det vi vet vi SKAL spise, så må det ikke komme dithen at vi kontrollerer unga på same måte..

Sitat:

Den fjerde spiseforstyrrelsen

Ingunn har i mange år slitt med ortoreksi, som også er blitt kalt den fjerde spiseforstyrrelsen etter anoreksi, bulimi og overspising. Det kan begynne så tilforlatelig: Man sjekker at maten inneholder de saktegående karbohydratene, de riktige fettstoffene, nok proteiner, færrest mulig tilsetningsstoffer før man slipper noe ned i handlekurven.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat