Vis enkelt innlegg
Gammel 16-10-05, 23:02   #16
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og sjansen for graviditet

Opprinnelig lagt inn av Iset

Nå er jeg helsekost faghandler da, med eksamen og kurs innen det, og du tror vel ikke jeg anbefaler ting som kan være farlige for folk?
INGEN kosttilskudd i helsekostbutikkene i Norge (som er lovlig i salg) inneholder over toksisk dose, der tar du feil. Hvor har du fått den imformasjonen fra forresten? Det er nettopp det som er negativt faktisk, at vi må til utlandet for å få kjøpt høye nok doser! De ligger langt under toksiske doser her, faktisk på ADT (anbefalt daglig tilførsel) som ligger VELDIG langt under toksisk grense. Ta feks magnesium. Høyeste tillatte dose i Norge er på 400 mcg. Toksisk dose ligger på 30.000 mg... Hvis en helsekost selger vitaminer som ligger over toksisk dose, så er de FORBUDT!
Når jeg anbefaler dobbel dose multivitaminer (norske!) så er det fordi jeg vet det er ufarlig! Jeg tok selv denne dosen (2 X Spektro) i svangerskapet, og ville da aldri funnet på å gjøre noe som kunne skade fosteret mitt.
Kunne skrevet mer om dette, men nå er jeg sulten.

beklager Iset, det var ikke meningen å sette spørsmålstegn ved yrkesintegriteten din, men jeg har selv kjøpt produkter på helsekost som inneholdt over toksisk dose vitamin A, og som de fleste vet er dette et fettløselig vitamin, så "overskuddet" skilles ikke ut i urinen slik som feks vitamin C vil gjøre viss du får for mye.

Jeg mente ikke noe personlig mot deg, men siden jeg har blitt anbefalt å ta dobbelt av toksisk dose vitamin A av en som jobbet i en helsekostbutikk, så tenkte jeg at det var greit med en liten advarsel...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat