Vis enkelt innlegg
Gammel 17-10-05, 09:50   #17
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og sjansen for graviditet

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro

beklager Iset, det var ikke meningen å sette spørsmålstegn ved yrkesintegriteten din, men jeg har selv kjøpt produkter på helsekost som inneholdt over toksisk dose vitamin A, og som de fleste vet er dette et fettløselig vitamin, så "overskuddet" skilles ikke ut i urinen slik som feks vitamin C vil gjøre viss du får for mye.

Jeg mente ikke noe personlig mot deg, men siden jeg har blitt anbefalt å ta dobbelt av toksisk dose vitamin A av en som jobbet i en helsekostbutikk, så tenkte jeg at det var greit med en liten advarsel...

Det er greit det. Men du sier du har kjøpt produkter som inneholdt over toksisk dose av A-vitamin? Da er de faktisk ulovlige. Var det i Norge?? I andre land er det jo noe helt annet. Har du produktet fremdeles? Er du sikker på at du ikke mener over DAGLIG dose? For det er jo noe helt annet og langt ifra toksisk.
Toksisk dose av vitamin A ligger på ca 50.000 IE. En vanlig norsk multivitamintablett, feks Spektro, som jeg anbefalte, ligger på 833 IE rent A-vitamin (2500 IE betakaroten), altså langt under toksisk dose. Jeg sier det igjen, om du har kjøpt det i en norsk helsekost, så skal det være ulovlig, da norske kosttilskudd har utrolig strenge regler og mange av dem får maks lov å ligge på ADT, men INGEN får ligge på over toksisk grense! Dette vet jeg, for det irriterer hele helsekostbransjen noe så vanvittig, og utenlandske kunder står bare måpende foran kassen når vi sier vi ikke har lov å selge mer enn feks 750 mg C-vitamin.
Hvilket produkt kjøpte du? Nå ble jeg veldig nysgjerrig her, ser du.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat