Vis enkelt innlegg
Gammel 05-02-12, 11:28   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Planlegging av pauser fra Atkins?

-Salte pannekaker (noe jeg aldri har hørt om, forsåvidt, men ...): lag pannekaker på denne oppskrifta, garantert god!
-Pizza; Her er en haug med oppskrifter på pizzabunner! Både møllerens og lavkarbohuset har forøvrig ferdigblandinger.
-Taco er null problem! Kjøtt, grønnsaker, rømme, salsa får man fint lavkarbo. Lefser litt verre, men ærlig talt synes jeg Mama Lupes er jevngode med vanlige taco/quesedilla-lefser. Har sett at lavkarbohuset selger disse på bestilling (annonse på forsida av forumet)
-Pils, du kan jo kjøpe lite-øl, om du ikke er så fryyyyyktelig nøye på pilsen din! Smaker litt vassent til å starte med, men man venner seg forsåvidt.
-Potetgull finnes det vel ingen fullgode erstatninger for, om du ikke liker baconsvor, men osteknekkis er en hit hos mange!
-Snickers; Jeg har ikke prøvd denne, men jeg kan i grunn gå god for Gerd som kokke på alle måter!

Om du først skal skeie ut, så gi i alle fall lavkarboalternativene en liten sjanse først! Jeg er ellers enig med de andre her om at en sånn dag i måneden ikke akkurat er spesielt lurt, i sær ikke for kroppen, og en sånn utskeielse vil ta lang tid å rette opp i, og antagelig spolere ganske mye til neste utskeielsesrunde en måned senere, om du klarer å holde ut så lenge før du har en spisedag igjen.
Jeg sier ikke at spisedager er helt meningsløst, for noen funker det, men en gang i måneden er etter min mening alt for ofte!

Angående ost så handler ikke så mye om laktose (som det er veldig lite av i ost) som det handler om kasein (melkeprotein), samt at meieriprodukter er slimdannende, og en klassisk festbrems for mange, men man kan jo øke i mengde ost, fløte og rømme i de senere fasene. Noen tåler fint å spise masse meieriprodukter, mens andre igjen må holde seg helt unna. Et tips kan forøvrig å spise mer lagret/modnet ost enn ferskoster.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat