Vis enkelt innlegg
Gammel 23-05-11, 08:40   #23
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: PCOS skravletråd

Siljenh -

Legene skal ta PCOS på alvor, for det er ikke bare kosmetiske plager og lav fertilitet som følger med denne sykdommen. I tillegg er det, med ubehandlet PCOS, større fare for:
Insulinresistens
Diabetes type 2
Høyt kolesterol (ofte høyt nivå av LDL, lavt HDL)
Høyt blodtrykk

Det er ikke meningen å skremme, men jeg håper dette gir en ekstra motivasjon til å holde deg til lavkarbo. Og jeg håper at du tar kampen for å bli utredet ordentlig nå. Les om Hexeberg og PCOS her (forøvrig en gla'historie alle kan lese ). Hun tar det i hvert fall på alvor.

Dine tanker om barn og barnløshet høres ikke kynisk ut for meg, synes du har tenkt godt igjennom det. Det kan være en lang og veldig vanskelig vei, og det er nok bedre å være litt forberedt. Selv ante jeg ingenting om at det ville bli vanskelig, jeg fikk ikke diagnosen før etter 2 år som prøver.

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat