Vis enkelt innlegg
Gammel 10-06-09, 09:59   #9
Sassy88
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 85
Sassy88 er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Opprinnelig lagt inn av Skippy, her.

Vil bare støtte deg litt jeg. Satt i går og leste i boka, og jammen står det ikke en liten setning der om at for noen kan det lønne seg med litt mindre mat og huske på den regelmessige mosjonen være nødvendig. Jeg erfarer selv dette med at litt mindre med mat lønner seg. Men det er ikke snakk om sultekur, bare å tilpasse spisinga etter hvor sulten en er. Og jeg skal med hånden på hjertet innrømme at jeg har veldig godt av å lære meg å spise etter hvor sulten jeg er, og ikke etter trøst/kos/hygge/smak/avkobling/kjedsomhet osv. osv. Selv legger jeg ikke stor vekt på å begrense så mye enda, bare observerer at jeg kan sikkert gjøre en innsats med maten og gå ned mere. Er sikkert litt lat av natur

Nettopp
Det er ikke annet enn naivt å tro at ALLE kropper fungerer likt, for det stemmer ikke.
Det er selvsagt ikke snakk om noen sultekur, men selv om man går på ketolyse er det ikke vits i å spise mer enn det man trenger for å bli mett.
Jeg skal jo tross alt leve på et kosthold med mindre karbs enn jeg fikk i meg før resten av livet om jeg skal holde vekta når idealvekta er nådd, og da syns jeg det er like greit å "venne meg til" å stoppe når jeg faktisk er mett

__________________


Sassy88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat