Vis enkelt innlegg
Gammel 08-02-05, 02:48   #19
HCBergen
Støttemedlem
 
HCBergen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: I byen mellom de syv fjell!
Alder: 41
Innlegg: 19
HCBergen er ny på veien
Question

Overse høyt nivå av antistoff?

Opprinnelig lagt inn av mam

* betyr at det er funnet "unormal" verdi. Tallet i parantes er "normalverdien". Alt under 50 regnes som innen denne. Du ser hvor høyt over du ligger!


Jah,det ser jeg nå! Merete skriver at en måte å få ned antistoffene på er å gå på T3 alene.Bør jeg prioritere å komme meg ned på normalt nivå,for så å gå tilbake igjen på Armour??De siste målingene viser at TSH ligger noe høyt: 2,17,mens fritt T4 er innenfor normalen på 13,9 og T3 på 2,0..Også denne høye verdien av antistoffer..Huff..
Kjertelen min produserer ytterst lite/null,kan antistoffene i kroppen gjøre noe mer skade da?


Oppstart av Armour på 120 mg er nok regnet ut etter den Levaxindosen du tok. Jeg gjetter på at du brukte 150 mg Levaxin, hvis du ikke tok noe annet i tillegg?


Du har så rett så rett.Jeg fikk i meg 150 mg Levaxin i en lang periode etter noen testmåneder på kombinasjonsbehandlingen som jeg imidlertid ikke fikk en bedre effekt av,den gang.Har tygget syntetisk thyroxin siden 7års alder,og har først nå i de senere år åpnet øynene opp for andre og forhåpentligvis enda bedre behandling av denne finurlige sykdommen.


Vær obs hvis du får symptomer på høyt stoffskifte. Hjertebank, hjerteflimmer, svimmelhet og følelse av hetetokter i kroppen er det vanligste. Det kan forekomme hvis du tar for mye av et preparat som inneholder T3. Da ringer du endokrinologen og forteller dette, så blir nok dosen redusert. Det skal ikke være farlig hvis du ikke går på for høy dose over tid. Og du merker symptomer på det veldig fort.


Har foreløbig ikke merket til noen tegn på overdosering nå etter tre ukers bruk,det tar jeg som positivt ioma det er bedre å trappe opp gradvis,enn å gå på en hypersmell!Jeg gjør som deg og mange andre- smører meg med tålmodighet,og håper Armour gjør susen med tiden!;0)Takker og bukker for innlegg og svar! Tommlene opp for disse lærerike forumene!

__________________
Ivrige vink og varme armslyng fra vestlending!
Måtte dagen bli av de bedre for deg c",)

Sist redigert av HCBergen : 08-02-05 kl 02:54. Årsak: Ulike str på skrift!
HCBergen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen diett.Kjører variert,sunt kosthold jeg!Trolig den eneste her s sliter med å gå OPP i vekt(?!) Svar med sitat