Vis enkelt innlegg
Gammel 08-02-05, 18:46   #20
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Husk at for 1/2 år siden hadde jeg ikke hørt om Armour!

Sitat:

Jah,det ser jeg nå! Merete skriver at en måte å få ned antistoffene på er å gå på T3 alene.Bør jeg prioritere å komme meg ned på normalt nivå,for så å gå tilbake igjen på Armour??De siste målingene viser at TSH ligger noe høyt: 2,17,mens fritt T4 er innenfor normalen på 13,9 og T3 på 2,0.

Merete ble nærmest utslått av å gå på T3 alene. Hun har det bedre når kroppen ble vant til Armour og alt ble stabilisert.
Det jeg synes, er at du har lave verdier av fritt T4 og T3. Min lab har nedre normalverdi på 3,7 for T3. Hva står det i parantes bak T3 verdien din? Mange må ha verdier i øvre halvdel for å kjenne seg bra. Jeg merket forskjell da T3 verdien min sank fra 4,5 til 4. Men var fortsatt innen normalområdet. Vent til neste blodprøve. Ligger du helt i nedkant av normalverdiene, så kan du drøfte en liten økning med endokrinologen.

Sitat:

Kjertelen min produserer ytterst lite/null,kan antistoffene i kroppen gjøre noe mer skade da?

Det er visst bedre med en kjertel som er helt utslått, enn en som "slår seg av og på". Lettere å tilpasse dosen med medisin som du trenger.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat