Vis enkelt innlegg
Gammel 18-11-08, 14:19   #109
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her

Vekta mi har sneket seg ned 40 kilo på TO ÅR, det har gått jevnt og trutt, men noen "pauser" innimellom. I begynnelsen var jeg også skikkelig utålmodig, og det er vel helt normalt egentlig, at man er så ivrig på forandring når man endelig har kommet igang med noe som faktisk virker.

Opprinnelig lagt inn av paula2angeles, her.

Blir bare så oppgitt når jeg leder at noen går ned nesten 1 kg hver uke.

Joda. Men dette svinger i perioder for oss alle sammen. ALLE. Jeg lover deg! Jeg tror grunnen til at du synes du leser så mye av dette her inne er at folk blir så overlykkelige når de går mye ned at de vil dele det med alle sammen, samtidig som det er godt å skrive det ned når man har lykkes med noe. Registrere det for ettertiden liksom. Så man kan gå tilbake og lese det senere, i perioder da det ikke går så bra. Det er ikke mange av oss som "tør" å skrive det inn her i perioder da vi føler at det går skikkelig dårlig med vekta, for da føler man seg på en måte litt mislykket, hvis du skjønner. Derfor finner du så mange "vellykkede" historier her, og såpass få som "innrømmer" når det går litt trått. Dessverre har de fleste av oss mange dumme følelser omkring mat, vekt og skamfølelse når man ikke "får det til."

Opprinnelig lagt inn av Karbosara, her.

...men nå har denne livsstilen gitt meg så mange positve "bivirkninger" at jeg nå spiser for helsa skyld, like mye som for vektnedgang...Ikke luft i magen, eller mageknip, tannkjøttet blør ikke mer når jeg pusser tenner, humøret er mye bedre, astmamedisin er redusert, kolesterol er normalisert...og...jeg spiser deilig mat hver dag!Hehe...tar litt av, men jeg opplever det slik, at for første gang i hele mitt liv, har JEG kontroll over det jeg spiser...Så...hvis kroppen min trenger litt tid, unner jeg den det...

Signerer og signerer av hele mitt hjerte! Sånn er det for meg også.

Dessuten: SELV OM jeg nå har brukt to år på å få av meg disse kiloene, (lenge... ) og selv om jeg ennå befinner meg i 30-årene, så har huden hatt problemer med å henge med på vekttapet, ja. Har nå fått endel rynkete hud både her og der. Men sånn må det jo bli når så mye av kroppsmassen er slanket bort. Men uansett tror jeg det er viktig å ta seg god tid i denne prossessen, slik at både huden og huet rekker å tilpasse seg underveis. Jeg kommer uansett aldri til å slutte med lavkarbokosthold, pga alle de andre positive "bivirkningene" på både kropp og sinn.

Opprinnelig lagt inn av Ella-A, her.

Wow karbosara, du har skikkelig bra holdning til hele greia her! Til ettertanke..

Signerer helhjertet denne også!

Beste hilsen fra Nic.

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat