Vis enkelt innlegg
Gammel 28-07-11, 20:32   #10
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hva syns dere om dette?

Hvis man skal kjøre hardt er vel 15 karbohydrater pr dag det man ligger på og mesteparten av disse karbene bør komme fra grønnsaker. De forskjellige grønnsakene inneholder forskjellig mengde karbohydrater, og det kan du sjekke på f.eks. www.diett.no
Jeg spiser ca 50 karber pr dag, og spiser både bær, frukt og masse grønnsaker.
Min middagstallerken har kjøtt/fisk på 1/3 av tallerkenen, grønnsaker på 2/3 sånn cirka.
En vanlig dag spiser jeg f.eks. 5-6 jordbær, 1 kiwi (sammen med nøtter), 1/3 blomkål, 1/3 broccoli, noe gulrot/nepe/chili/paprika/sellerirot/squash og andre ting jeg finner i kjøleskapet.
Jeg spiser også en del kyllingsalat som også inneholder en del stangselleri eller omelett som alltid inneholder minimum paprika og vårløk.
Hender også jeg woker sammen en del grønnsaker og krydrer litt godt og har det sammen med f.eks. speilegg og bacon.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat