Vis enkelt innlegg
Gammel 19-09-11, 18:44   #38
Gaupe
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 73
Gaupe er på en erverdig vei

Sv: Håper noen kan dele sine erfaringer/har råd ang. sult

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Prøpv å la kroppen ta styringen først. Du kan alltids telle siden om kroppen ikke tar deg dit du vil. Begynner du i motsatt retning vil du ikke vite om "selvstyre" fungerer. Og en selvstyrt kropp er definitivt å foretrekke.

Jeg tipper at nå som du vet hva du kan spise uten å bli syk av maten vil veldig mye ordne "seg selv". Iallfall forsøk og se hvor langt du kommer på den måten før du (kanskje) tweaker de siste trinnene.

Du sier at du går opp i vekt nå. Jeg vil tro at det for stabilliseringen sin del fungerer som for de som skal ned. Sakte er bra og jevnt og trutt er bra, mens brå endringer kan være harde både å gjennomføre og å avslutte i målområdet. Om du får lite kalorier en dag innimellom tviler jeg på at det har noe å si på lang sikt. Konsentrer deg heller om å legge gode matvaner som både du og kroppen kan leve godt med.

Tusen takk for svar!
Jeg trenger bare å overbevise meg selv om at jeg nå kan stole på kroppens signaler. Dette har jo vært problemet tidligere, da sterke smerter overskygget både sult og metthetsfølelse. Etter hvert måltid så det ut som om jeg var gravid og jeg hadde bare smerter i kroppen. Likevel var det viktig å bare tenke på å “få i meg nok”.
Nå skal jeg forsøke å lytte til kroppen. Jeg tror dette skal bli kjempebra, men sikkert en tidkrevnde omvendingsfase fra å ordne seg et måltid, spise det opp og vente på neste.

Gaupe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minimalt med karbohydrater Svar med sitat