Vis enkelt innlegg
Gammel 27-04-12, 09:02   #39
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp - Ketose og diett

Opprinnelig lagt inn av Mizzie, her.

Der kom den! Noe som tyder på at folk ikke orker ta en debatt for en debatt...
Det at det er umulig å diskutere en ting i dagens samfunn og finne kilder som tyder på forskning viser jo bare om hvor mange bedrevitere det er der ute..

Vg'n er det vel du som leser iom at du vet hva som står der. Jeg for min del lesser mye bøker og fakta basert på forskning. Og ikke kom med at flesteparten endrer kostholdet sitt pga å bare bli sunne, for det er i hvertfall ikke en ærlig mening i forhold til en lavkarbo diett. Enda en gang henviser jeg til et søk på hva fett faktisk gjør med kroppen. Umettet, mettet, flerumettet osv...

Siden du tydeligvis leser mye (eller mange om du vil) bøker og fakta basert på forskning (forhåpentligvis ikke Wikipedia, det er ikke en kildehenvisning) bør du virkelig lese faktabøker om lavkarbokosthold som faktisk er basert på vitenskaplig forskning. De to viktigste etter min mening er: Bedre uten brød av Lutz og Matrevolusjonen av Andreas Eenfeldt (Kostdotoren).

Svært mange av brukerene her på forumet har gjort nettopp det, nemlig lest seg opp på relevant litteratur og satt seg inn i enorme mengder kunnskap om akkurat dette kostholdet. Jeg ser du avviser at mengden fett i kostholdet vårt gikk ned etter verdenkrigen, for du mener ikke det? Kom med fakta og tall basert på forskning så skal jeg støtte deg. Det er viktig å ha kunnskap om det man vil diskutere, kommer ikke langt med at jeg synes og jeg tror og jeg mener for jeg fant det i et søk på nettet, når det faktisk er brukerer her på forumet som sitter inne med enorme faktakunnskap basert på relevant forskning. Bl.a er Torkil Andersen, legen bak ketolysekuren.

Jeg går på lavkarbo for helsa sin skyld, selvfølgelig begynte jeg med dette i håp om å gå ned ( etter mange år med lavkalori og mye trening), men mest for helsa sin skyld. Jeg var overvektig for det at kroppen min var blitt syk etter mange år på et "normalt norsk kosthold". De aller fleste som begynner på lavkarbo fortsetter med det i en eller annen form.

Jeg synes det er litt rart at du kommer inn i denne tråden og vil henge deg på for å få lett tilgang til dagsmenyer som jo TS ber om, for så og snu på flisa og mene at lavkarbo er helt feil. I flere av innleggene dine avslører du gang på gang at du er kunnskapsløs når det gjelder lavkarbo og da er vel det kanskje bedre å lese seg opp litt fremfor å krangle som en trassig 4-åring??

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat