Tråd: Selvfølelse
Vis enkelt innlegg
Gammel 18-06-18, 21:41   #1
evma
Medlem
 
evma sin avatar
 
Medlem siden: May 2017
Innlegg: 186
evma er på en erverdig vei

Selvfølelse

Jeg har gått ned ca 40 kilo det siste året. Og det er bra. Jeg er nå på ei vekt jeg kan leve med og egentlig fornøyd med det. De siste mnd har jeg kjent på skikkelig dårlig selvfølelse i forhold til kropp. Jeg måtte gå skikkelig i meg selv for å finne ut hvorfor det ble sånn. Jeg var jo så fornøyd med å ha gått ned 40 kg! Det er jo kjempebra. Men, så var det en tanke som slo meg her om dagen...

Tidligere har jeg fått null kommentarer på utseende. Kanskje bare at jeg har vært søt, men ikke noe annet. Alle komplimenter har gått på hvordan jeg er som person, at jeg er hyggelig, blid, osv... men, aldri en kommentar om kroppen. Selv hadde jeg nok fortrengt kroppen litt, og tenkte ikke så mye på den. Mens nå... 95 prosent av alle komplimenter jeg får er kropprelaterte. Jeg får sjeldent høre at jeg er blid, hyggelig og sånt nå. Alle kommenterer kroppen min. Og det kommer bare positive kommentarer. MEN, er det rart at jeg nå har blitt skikkelig kroppsbevisst? Jeg ser jo på meg selv som et objekt. Fordi det virker som alle andre gjør det. Det er jo egentlig hyggelig at folk kommenterer, men det påvirker meg i negativ retning. Jeg er ganske misfornøyd med kroppen min nå, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre... Jeg trener og står på!

Er det noen som har følt på det samme etter at de har gått ned i vekt?

evma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat