Vis enkelt innlegg
Gammel 09-01-11, 14:02   #2
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er lav- karb nødvendig?

Minner meg litt om min venninnes komentarer, og som gjør at jeg kjenner jeg blir litt rød i toppen. De sier jo bare det de vil si, og trekker frem forskning slik at det passer det de mener, ikke fakta.

Dette syns jeg var helt svada f. eks.

Sitat:

Teorien er som regel ganske enkel; karbohydrater skaper insulin utskillelse, og insulin er et 'lagringshormon' som hemmer forbrenning av fett, og dermed blir man feit av å spise karbohydrater. På et ganske urelatert emne kan jeg jo nevne at man har funnet ut at salg av iskrem er korrelert med dødsfall fra drukning, altså; jo mer iskrem som selges, jo flere personer dør fra drukning. Med andre ord kan du drukne av å spise iskrem!

Syns denne komentaren også var teit, riktignok blir ne nok fort mett av så mye agurk, men da det bare er vann forsvinner det jo fort ut av kroppen. metthetsfølelse handler om å fylle magesekken til den gir beskjed til hjernen om at den er mett. Jeg blir mett av en stor kopp kaffe som jeg tilsetter fløte og en ts cocosa, og da holder den meg mett lenge, lenger enn hva tilsvarende kalorier i agurk

Sitat:

Dette er jo faktisk ganske logisk; hva tror du at du blir mest mett av; en spiseskje (10 g) olje/fett, eller ca 600 g agurk? Det inneholder like mange kalorier.

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat