Vis enkelt innlegg
Gammel 17-08-10, 13:32   #6
Zecola
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 42
Innlegg: 23
Zecola er på en erverdig vei

Sv: ustabilt humør med lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Superkatti, her.

kanskje jeg har tullet for mye frem og tilbake? men ja, jeg tar vitaminene en skal ta på ketolysedietten i tillegg til mulitvitaminer. og drikker maaasse vann. har ikke målt så mye på fett og proteiner nei, men ifølge vektklubb så spiser jeg rundt 5%karber, 60-70%fett og resten protein på en sånn gjennomsnittlig ketolysedag.

Det er en mulighet, men utifra hva du sier så er det jo som det skal være. % fordeling er vel ca der den bør være, selv om du likevel kan prøve litt mer fett for å se om det hjelper vil jeg anta, trenger ikke nødvendigvis være mye. Men 60-70% fett er en ting, hvor mange gram proteiner og fett får du i deg daglig? Det jeg forsovidt er ute etter her er bare om du får i deg nok!

Jeg holder på å justere på mitt eget opplegg utifra hvordan/hva jeg føler og hvor mye jeg skal/har trent, når jeg føler jeg mangler energi på dagen osv. Jeg vet at hvis jeg får for lite så blir jeg megasliten ganske så raskt og det påvirker seff humør.. lett å bjeffe fra seg litt hvis man er sulten f.eks.. En annen ting du kan tenke litt på er når du har de forskjellige måltidene dine og om du spiser mellom måltid osv. Som en del nevner her så kan man jo teknisk sett spise når man er sulten og ikke bry seg om så veldig med når man har måltidene sine, men en ting er sikkert og det er at kroppen er et maskineri som justerer seg etter hva den forventer. mao spiser du alltid middag kl 17 så begynner kroppen å gjøre seg klar for middag kl 17 i god tid og man blir gjerne derfor sulten når man nærmer seg. Spiser du lunch, middag, kvelds osv til helt forskjellige tider til hvert døgn så kan det også ha en påvirkning på hvordan kroppen din oppfører seg. Noen reagerer helt sikkert ikke på dette, andre gjør.

Det er i allfall litt tips, hvis du ikke føler deg truffet så kan det jo fullt mulig være noe annet ^^

En annen ting du kan vurdere er å gå lavkarbo men ikke ketose. Nå vet ikke jeg hvor mye du trener, benbygning du har osv, men å ta sikte på en bmi på 21 dersom du trener og har en del muskelmasse og kanskje også ikke har en liten benbygning så er 21 ganske så lav BMI. Hvis motsatt er tilfelle så er kanskje 21 der du bør være, ikke vet jeg, bare nevner det så du har det i tankene. Kanskje prøve 10% karb en stund og ta sikte på å gå ned en 5 kilo til over lengre tid istedet.. dersom det hjelper på humør og energi, bare lufter litt ideer

(de fleste av mine venner mener jeg vil være syltynn med en BMI på 24 som jeg har som mål, altså 80 kilo i mitt tilfelle. Jeg har stor benbygning og en del muskler som lusker rundt under fettlaget :P)

__________________



Sist redigert av Zecola : 17-08-10 kl 13:46.
Zecola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Egen Svar med sitat