Vis enkelt innlegg
Gammel 10-05-11, 18:05   #78
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Joddråper (Lugol's oppløsning)

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Skjønner godt du blir fortvilet over en slik beskjed!
Statlige leger er ofte noen byråkrater som jobber saaakte og iallefall hvis blodprøver er innenfor normalområdene eller i nærheten......
Jeg har valgt å bestille tid ved en privatklinikk fordi jeg er møkklei av å bli sendt hjem og føle at jeg i grunnen bare er en sutrekopp som klager over diverse ting, iallefall bår blodprøvene mine er innenfor det nivået legene ønsker seg. Hvordan jeg FØLER meg, er visst ikke viktig.
Jeg har heller ikke råd til noen privatklinikk, men har valgt å øremerke skattepengene jeg får igjen i juni til helsa mi.
Jeg var jo såpass heldig at knuten min var over 1 cm, og da har iallefall Arendal sykehus det som regel at knuten sjekkes med biopsi. Har fått beskjed om at overlegen skal ringe meg med svar og er selvsagt spent på svaret, men du skal altså bare vente et år?
Såvidt jeg skjønte fra han som tok biosien, så kan slike knuter vokse mye selv om de er godartede, og et år er jo lang tid å la dem vokse fritt. Er det ikke mulig og klage fælt til legen din og få ham til å få litt fortgang på timg? Du har jo mulighet til å benytte fritt sykehusvalg.

Jeg begynner å skjønne mer og mer hva Per Egil Hegge mener med at tyroideasykdommer er en hvit flekk på kartet i helse-Norge! Uff. Hvorfor skal vi måtte godta sånn fra det offentlige? Kanskje vi skal flytte til Tyskland eller Belgia!
Jeg er som sagt utrolig fornøyd med legen min, så jeg skal ringe og bestille time i morgen og virkelig klage ut min frustrasjon. Jeg vet at han gjør det både han og jeg synes er nødvendig, og det er en enorm trygghet. Så jeg tar det i alle fall derfra nå først og fremst. Har jo ellers tenkt en del på homoepati, men det er jo også veldig dyrt, så jeg må nok prøve å melke frikortet mitt en stund til. Jeg har liksom ingenting å ta fra! Sitter innmari dypt i det økonomisk allerede, og så går jeg jo på aap, ettersom jeg ikke har helse til å jobbe, og ligger dermed godt under grensa for hva Sifo anser som fattigdom. Hurra, gøy å være en del av den statistikken, og vite at Kristin Halvosern snakker til akkurat meg! Ok, nok rant.
Jeg skulle bare ønske jeg visste om noen endokrinologer med kommunal avtale her i området som våger å tenke litt utenfor boksen, og ikke seriiøst mene at symptomer ikke er noe man skal ta i betraktning, dersom blodprøvene ellers er innenfor såkalte normalområder.
Jeg får litt lyst til å vise til thyroideaforbundets tolkning av såkalte grenseverdier; etter deres mening er dette laboratoriumets tolkning av friske menneskers verdier, og har liten sammenheng med verdiene en person med stoffskiftesykdom bør ha for å føle seg frisk.
Og det er jo bare det jeg vil! Bli frisk! Hvorfor i svarte skal det være så vanskelig?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat