Tråd: Sinkmangel?
Vis enkelt innlegg
Gammel 28-12-11, 09:02   #11
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Sinkmangel?

Opprinnelig lagt inn av søve, her.

Jeg har gått på Atkins i ca 1 mnd nå. Tatt hårmineralanalyse tre ganger i løpet av ett år før jeg begynte. Der ble jeg forøvrig anbefalt å unngå fett, men spise masse proteiner og være forsiktig med korn.

Nå er jeg generelt av typen som er ganske åpen for litt alternativt til skolemedisinen, og hårmineralanalyse kan etter min mening i mange tilfeller gi hjelp der man ellers ikke finner ut hva som gir symptomer.

Derimot - når du skriver at du ble anbefalt å UNNGÅ fett - blir jeg med en gang bekymret. Fett inneholder essensielle fettsyrer som er livsviktige for en del prosesser (ganske mange faktisk) i kroppen, og hvis dette er anbefalingen fra behandler, ville jeg vært skeptisk til alt annet som ble anbefalt også...
De anbefaler et høyprotein/lavkarbo (unngå korn og fett) kosthold som over tid ikke er særlig gunstig for kroppen din, og om du har spist slik i lengre tid vil jeg ikke være særlig overrasket over at vitamin- og mineralstatusen i kroppen din er noe ubalansert...

Håper at en innføring av lavkarbokosthold vil hjelpe til med ubalansen i kroppen din - jeg antar du har en diagnose/symptomer som gjør at du har valgt og gå alternativt, og at blodprøver hos lege ikke gir utslag på noenting?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat