Tråd: Black Sunday
Vis enkelt innlegg
Gammel 25-03-09, 09:40   #132
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Black Sunday

Opprinnelig lagt inn av sirimor, her.

Denne likte jeg, kjempegod var den. Lagde den nå i helgen, den store kakebake-dagen kan man si.
Fikk ånden så innmari over meg at jeg bakte både denne, Gerds ostekake, Nannahs eplekake og en modifisert utgave av svigemors beste (iflg. min forlovede) og alle ble kjempegode!

For et mot og for en energi. Jeg er imponert og nysgjerrig på den svigermors beste. Er det en lavkarbovariant av verdens beste? I såfall vil jeg og sikkert flere veldig gjerne ha oppskrift.

Opprinnelig lagt inn av Mosepjusk, her.

Jeg bruker de lyse sjokoladeplatene fra Sukkerfritt.com kjøpt på Rema 1000.
Vurderer å prøve litt hvit og litt mørk sjokolade i dag, men er redd for at det blir helt merkelig...
Har ikke bestemt meg enda, så vi får se...

Den hvite sjokoladen blir sikkert lekker som glasur på denne som er så mørk. Kan sikkert blandes med litt smør og kremfløte og helles over uten å dekke hele. Blir sikkert penest hvis noe av kaken er synlig, i hvert fall ute langs kanten.

Opprinnelig lagt inn av nøtta, her.

nå står denne i ovnen

250g smør
80g 86%
70g cloetta mørk sukkerfri
4egg
2dl sukrin
1/2 dl sterk kaffe
mmmm jeg gleder meg

Her har du brukt vesentlig mindre sjokolade enn i oppskriften. Ble det bra allikevel. Ble den ikke liten? Og hva med sukrinen, ble den passe søt?

Opprinnelig lagt inn av fjanni, her.

forøvrig laget jeg den i brødform. springforma var opptatt med å holde gulrotkaken kjæresten min laget. hehe. gikk helt fint.

Hvordan i alle dager fikk du den hel ut fra brødformen. Lurer på om jeg også vil prøve i brødform, siden springformen min er ganske vid og jeg er redd kaka blir for flat. (24 cm tror jeg)

Er invitert på middag i kveld, og tenkte det ville være lurt å ha med lovlig dessert. Derfor denne lille "spørreundersøkelse" for å forsikre meg om at den blir perfekt allerede første gangen.

Jeg skal bruke en 100 g billig kokesjokolade, 2 stk anthon bergs sukkerfrie mørke på 45 g pr stk + 50 gram av Freias 85 %. Tenkte da å bruke 1 dl splenda. Noen som tror det blir passe?

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat