Tråd: Påskegodt
Vis enkelt innlegg
Gammel 08-04-04, 19:41   #3
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Jeg vingler litt selv i denne saken du skisserer, Lise. Jeg leser akkurat nå en bok som heter "Child of Mine - Feeding with love and good sense" av Ellyn Satter. Hun beskriver fenomenet "forbuden frukt smaker best" på en slik måte at jeg kjøpte pinne-is i butikken i går til 2-åringen... For det kan jo være at hvis de ALDRI får det som andre får, så kan dette bli litt VEL spennende. Men hva vet vel en 2-åring om andres påskeegg...? Hvis det er et påskeegg med noe som smaker godt, dvs. du har klart å finne gode alternativer, så mener jeg det er best.
Min grunnholdning er at man skal utruste barna med en slik holdning til sukker og usunn mat, at de ikke får så stort behov for det senere. Alle vi Karbojunkies vet jo at MYE VIL HA MER! Men så var det dette med forbuden frukt også da....
Nettsidene til dr. Lindbergs har nå fått nettbutikk, der de selger en hel del sukkerfritt godteri. Jeg har bestilt fruktkarameller, konfekt, salt lakris, colaflasker, vingummi og sjokolade....håper jeg får det på lørdag!
Se www.drlindbergs.no

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat