Vis enkelt innlegg
Gammel 16-11-12, 21:21   #16
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Nå trenger jeg hjelp og gode råd her... ang 9-åring med mageproblemer...

Alle sammen, vær så snille og ikke spor av fullstendig. TS ber om hjelp til sitt problem med de begrensninger de har. Kan vi ikke ta den helsepoliitiske diskusjonen i en annen, mer egnet tråd?

Til TS - det er jo matintoeranse som er den vanligste årsaken til den type problemer. Kanske du kan høre litt rundt om det finnes en lege med interesse i den retningen og så forsøke å bytte dit? Etter min erfaring så har dessverre også allmennleger ulike interessepunkter og det å finne en som er interessert i pasientens problemer kan hjelpe masse. OG ja - forsøk å bruke helsesøster for det vedkommende er verdt. Jeg tror du har helt rett i at dette kan gi langvarige konsekvenser om dere ikke klarer å finne ut av det.

I en annen tråd har det vært snakket om diettene SCD og GAPS. Begge er krevende dietter, men som også ofte gir veldig gode resultater om man klarer å finne den rette for personen det gjelder.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat