Vis enkelt innlegg
Gammel 21-06-10, 18:47   #13
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Vann og vanndrikking

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

For mye vann, for mye protein, for mye salt; dette er så tullete å si mange ganger. Det viser bare at vi ikke stoler på at kroppen kan regulerer seg selv. Overflødig salt og vann utskilles. Er det for lite vann i kroppen blir vi tørste. Trengervi salt søker vi salt. Og vi spiser ikke mye mer protein enn det kroppen har behov for om vi lytter og tar hensyn til metthetsfølelsen. Det samme med fett: vi spiser ikke mer enn kroppen makter av det heller.Og om vi gjør det fordi vi ikke lytter til kropen kaster vi opp eller det utskilles i avføringen. No big deal. Vi lærer etterhvert. Når man må kontrollere for andre, fordi de ligger i sykeseng uten evne til å kommunisere, ja da er det greit å vite noe om hva som er omtrent riktig mengde for å tilfredstille pasientens behov. Men vi oppegående mennesker kan lytte til kroppen vår og fore den som den vil bli foret med.
Jeg gidder ikke være redd for å få i meg for mye ditt eller datt, eller for lite ditt eller datt. Kroppen er flink til å spare når det er for lite av ting også, og øke opptaket når det er for lite.

Det er nok ikke alltid kroppen regulerer seg selv. Min klarer ikke slippe vannet. Jeg må gå på vanndrivende. Første uka jeg begynte på nye vanndrivende gikk jeg ned hele 7 kilo. Da kan du vel tenke deg hvor mye unødvendig vann som var lagret både her og der... OG når jeg nå går på vanndrivende har jeg fått beskjed om å sørge for å få nok salter i meg.. Må derfor ta kalium og magnesium som tilskudd. Kalsium er med i disse vanndrivende tabelettene.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat