Vis enkelt innlegg
Gammel 16-03-11, 11:55   #14
Treningsfrik
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 43
Treningsfrik er ny på veien

Sv: Oi, eige forum! Kven er me som er gravide lavkarbofolk då?

Joranna; det er problemet når man har vært kvalm så lenge, kroppen er utarmet og feilernært, og psyken er drittlei av å ikke kunne spise hva man vil. Man får et helt villt sug etter karbohydrater og når psyken er der den er så er veien kort til å hive innpå.

Noe skal man la seg falle for, tror jeg. Men jeg har nok falt litt for mye litt for ofte :-)

Jeg har ikke noe menyforslag som du kan følge, jeg tror at du må bare forske deg fram til noe som passer for deg. Og så varierer jeg veldig fra dag til dag. Jeg spiser nok også mer fett enn mange andre, i allefall slik jeg har sett når jeg har surfet rundt her på forumet.

PTil frokost, spesielt på dager jeg skal jobbe, pleier jeg å lage en kakao av 100 g smør (skikkelig smør, ikke noe sånn lettgreier), 30 g kokosolje, 1 ss kakao, 3 rå egg, 1 måleskje proteinpulver(kan sløyfes) og ca 2 dl kokende vann. Føler jeg at jeg trenger litt mer karbo og fiber så har jeg i et par ss Chia-frø. Jeg har vann og smør først i slik at smøret smelter. Hvis jeg vil at kakaoen skal være skikkelig varm, så smelter jeg smøret først. Så har jeg alt i, eggene til sist ellers stivner de veldig, og så kjører jeg det sammen med stavmikser. Det er uvant i starten at kakaoen ikke er søt, men nå er jeg så vant til det at jeg synes vanlig kakao er altfor søt. Jeg pleier å blande 50/50 usaltet smør og vanlig salt smør, ellers blir det fort saltsmak og det er ikke noe godt. Hvis jeg ikke har i saltsmør så blir det vassaktig smak som heller ikke er noe godt. Denne drikker jeg til frokost og da er jeg mett til lenge etter lunsj, det hender at jeg ikke spiser mer før i to-tia på jobb. Det er lurt å ikke tylle nedpå alt med en gang når magen er uvant til alt fettet. Man må venne magen gradvis til så mye fett. I begynnelsen fikk jeg veldig løs mage også. Nå når jeg er litt sånn småkvalm innimellom så deler jeg den opp i tre, en del på morran, en del i tipausa på jobb og en del i lunsjen.
I stedet for kakao så hender det jeg lager smoothie av kokende vann, smør, egg, proteinpulver (samme som kakao), når dette er passe kaldt så har jeg i ca 50 gram frosne bær og kjører i blender eller bare med stavmikseren.

I går og i dag har jeg stekt to små biffer til frokost, hadde brokkolig og salat til, og en deilig fløtesaus :-) men det blir faktisk litt for lite fett, kjenner jeg og da får jeg fort sug på andre og mer usunne ting.

Treningsfrik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat