Vis enkelt innlegg
Gammel 03-02-11, 12:44   #1
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Nydelige rundstykker med sprø skorpe! Nå med bilder

Jeg har blitt veldig inspirert av hamburgerbrødene mine og frokostbollene til Gerd. Dette har virkelig redda frokosten min siste ukene. Eneste jeg savna var litt mer brød/rundstykke skorpe og smak.

I dag kom jeg fram til det aller aller beste jeg noen sinne har smakt.

Du trenger:

0,5 dl sesamfrø uten skall
Linfrø (Jeg bruker bare bitte bitte litt. Godt under 0,5 dl)
1 ss mandelmel
0,5 - 1 ss glutenmel (Ikke en full, men heller ikke en halv.)
3 ss kaldpresset olje
2,5 - 3 ss kremfløte
1 - 1,5 ss fiberhusk (Blir røra for tynn, ta i litt mer)
2 store egg
0,5 ts bakepulver
1 ts salt og 0,5 ts søtt
2,5 dl revet hvitost

- Grovhakk sesamfrøene og linfrøene i en stavmikser.
- Hell dette over i en bolle og tilsett; mandelmel, glutenmel, fiberhusk, bakepulveret, salt og søtt.
- Bland dette godt i bollen med en skje.
- Tilsett olje, fløte og eggene.
- Bland dette også godt med en skje
- Til slutt tilsetter du osten og blander inn denne godt.

La dette stå og svelle i 10-15 min ca. Da merker du at deigen har blitt sånn passe tjukk. Mer tjukk røre enn deig altså.

Jeg lagde to stooore rundstykker av hele røra. Da holder ett rundstykke til frokost for meg.

Stek disse på 200 grader i 20 min. Mine ble ganske mørk brune, og det var heelt nydelig. Ganske crispy skorpe. Nyyyyydelig smak. ÅÅÅ, jeg er helt i 100 over disse rundstykkene. Dette er noe dere virkelig må prøve!!!!

Da har jeg også "grov" regnet på karboinnholdet. Jeg DOBLET oppskriften i dag, og fikk da 5 ganske store rundstykker. På DOBBEL oppskrift fikk jeg ca 15KH i hele røra. Deler man det på 5 blir det 3. Men disse er store altså, så du klarer deg fint med 1 til frokost!!

Marius

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 04022011205.jpg (880,6 KB, 204 visninger)
Filtype: jpg 04022011198.jpg (754,7 KB, 198 visninger)

Sist redigert av marjusen : 04-02-11 kl 10:50. Årsak: Lagt til bilder. Lagt til KH mengde.
marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat