Vis enkelt innlegg
Gammel 30-09-11, 19:52   #1
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Imses enchiladas

Fredagsmiddagen i dag ble enchiladas med salat og kræsja avokado. Fantastisk godt og skikkelig fredagskosfaktor.

Pannekaker lager du av ca dette:
4-6 egg
1/2-1dl fløte
en klype salt

Stek tynne pannekaker som passer formen du skal lage de i. Min form var ca 20x30 og jeg stekte av 6egg og i rundt 1dl fløte. Jeg brukte den lille ikeastekepannen, den er passe størrelse og gir små pannekaker som er lette å snu. Jeg brukte 8 av lefsene( det ble en 10-12 pannekaker, noen åt ungene opp og to ødela jeg og gav til hundene).

Stek 4-500g kjøttdeig sammen med 1/4-1/2 løk og krydre med tacokrydder som du lager med dette:
1ts salt
2 ts Spisskumin
1/2 ts malt koriander
1/2 ts chilipulver
1/2 ts hvitløkspulver
2 ts paprikapulver

Slå i 1dl vann i panna og la vannen koke bort.

I en vid kjele/dyp panne slår du 1 boks hakkede tomater/ psserte tomater og koker til den bli tykk. Ha i 1-2ts samal olek(chilipasta), litt salt, 1ts spisskummin og litt koriander.
Når sausen har kokt 10-15minutter har du oppi 2dl creme fraiche/seterrømme og koker litt til. Ha opp 1-2dl revet ost( så mye samvittigheten og lommeboka vil)

Ha oppi litt ost i kjøttdeigen også om du vil, det er godt a i ca 1/3 av sausen i kjøttet.

Så legger du på kjøtt fyll på pannekakene, ruller sammen og legger pannekakerullene tett i tett i en ildfast form. Hell over sausen, strø over ost. Stek ca 30 minutter på 225gr.





Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat