Vis enkelt innlegg
Gammel 24-06-11, 13:13   #4
Vidundra
Medlem
 
Vidundra sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 66
Vidundra er ny på veien

Sv: Likeverd? Respekt?

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Jeg blir så innmari lei disse besteborgelighetene som skal herske bestandig. Let's face it, ikke alle kan være superduperbestevenninner med hubba bubba og gå hand i hånd. Og på internett er det EKSTREMT vanskelig siden at vi ikke kan se kroppspråket eller høre toneleie til den som sitter på andre siden av skjermen.

Helt enig i det du sier om superduperbestevenninner med hubba bubba og gå hånd i hånd. Det har jeg heller ikke forventet. Men at folk lar være å mobbe hverandre ser jeg nesten på som grunnleggende; og nei, jeg trenger ikke trekke ut kontakten for jeg vet om forum hvor slikt ikke forekommer (opphetede diskusjoner om noe av betydning blir noe annet). Disse er imidlertid ikke lavkarbo-forum som kan gi slik info og støtte som jeg finner her, derfor vil jeg jo gjerne kunne fortsette å bruke dette forumet også. Men hvis jeg må begynne å bekykmre meg for hvorvidt jeg vil bli mobbet for meningene mine, kommer jeg nok til å være mye mer passiv.

Du har også helt rett i at internett er vanskelig fordi man mister toneleie og kroppsspråk. Nettopp derfor synes jeg det er desto viktigere at man ikke skriver ting som veldig tydelig kan tolkes negativt, og i alle fall ikke på en slik måte at det framstår som hån. Det er da virkelig ingenting godt som kommer ut av det?

__________________


Vidundra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose? Kanskje? Svar med sitat