Vis enkelt innlegg
Gammel 30-12-10, 08:56   #41
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er det normalt å bli aggressiv og ukonsentrert etter fire timer siden forrige mål

Opprinnelig lagt inn av Thea1980, her.

Tolker det dithen at du har flere utfordringer som kan føre til de probleme du nevner. Men tilbake til akkurat det du spør om ang blodsukker: Jeg har aldri målt blodsukkeret mitt, men før jeg gikk over på lavkarbo fikk jeg ofte, dvs. nesten hver dag, følelsen av føling, utålmodighet, panikk, hodepine, kaldsvetting, aggressiv osv bare noen timer etter forrige måltid. F.eks. spiser frokost ca 0700 og kl 1000 er det helt krise. Har vært sånn så lenge jeg kan huske, eks. husker jeg da jeg var lita at min mor sa til meg hvis jeg var "vanskelig": "nå går du og spiser!". Og mitt kosthold har vært veldig sunt (i hht "vanlige" anbefalinger) i alle år, grove kornprodukter, mye protein og desverre alt for lite fett. Trodde det var normalt med sånne blodsukkerdips, men har vel funnet ut at det ikke er helt normalt (etter rundspøøring blant venner og kjente, samt lesing av litteratur). Det var min hovedmotivasjon for å gå over til lavkarbo. Har ikke hatt episoder med lavt blodsukker en eneste gang siden jeg gikk over for en måned siden.

Skjønner at du har ting og stri med, og lavkarbo er nok ikke eneste løsningen. Nok mat må du få i deg uansett lavkarbo eller ei. Og det tar tid å bli frisk fra spiseforstyrrelser (snakker av egen erfaring fra langt tilbake), så godt å høre at du går til behandling.

Lite fett,ja Jeg har lest at fett beskytter nervene, og at uten vil man føle seg skjør, eller ubeskyttet. Synes det stemmer. Nå som jeg har spist mer fett i lang tid er jeg bedre på dette området. Kunne nok hatt godt av enda noe mer fett også men siden jeg er nøye med kaloriene er det vanskelig å få til uten at det går utover mengden protein som jeg synes er viktig fordi den metter. Og grønnsaker vil jeg ikke kutte ut. Men jeg er ikke aggressiv lenger. Jeg tror det var en kombinasjon av problemer jeg også, som lite søvn, mistrivsel med livet mitt slik det var da, for mye belastende ansvar på meg og litt for lang tid mellom måltider. Takk.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat