Vis enkelt innlegg
Gammel 07-06-15, 12:44   #558
Prenille
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2015
Hvor: Oslo
Innlegg: 42
Prenille er på en erverdig vei

Sv: Nytt år - ned 10-20 kg til sommeren

Opprinnelig lagt inn av Turid42, her.

Takk for tilbakemeldinger! Jeg skulle ønske at det ikke var høykarbomat i huset i det hele tatt, det hadde gjort livet mye enklere. Men resten av huset er ikke på lavkarbo, så jeg må leve med disse fristelsene rundt meg. Og det er vanskelig! Gikk kjempefint i fjor sommer og høst, men nå er det akkurat som om all viljestyrke forsvinner etter kl 22. Sukk... Gi meg styrke!

Åh! Skjønner så utrolig godt at det er vanskelig! Det er lettere hjemme, når man har kontroll over innkjøpene. Mitt forslag er derfor at du tar en tur på butikken og handler inn sånt som du liker og som du kan spise (du kan jo spise hva som helst, men jeg mener kan/vil/det du har planlagt).

Jeg tipper du spiser alt for lite fett, nå som du spiser hos slike normale høykarbomennesker. Da kommer søtsuget fort som fy! Hvis du ikke gidder å lage gele, kake eller annet, så er Atkins og Questbar ganske gode alternativer.

Og du? Du har en enorm viljestyrke og er skikkelig flink! Du har motivasjonen oppe, det er skikkelig bra, jeg syes ikke du skal være hard med deg selv. Gi deg ros, du fortjener det! Kroppen din jobber mot deg, rett og slett. Den vil overhode ikke det samme som det du vil, nemlig ned i vekt. Den vil opp og den har mange mekanismer som stikker kjepper i hjulene på oss. Dag etter dag. http://forskning.no/mat-og-helse-ove...ig-holde-vekta

Prenille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat