Tråd: Barn på LCHF
Vis enkelt innlegg
Gammel 04-03-11, 14:29   #54
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Barn på LCHF

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.


Det er utallige mennesker som har vokst opp på 100 % kjøtt kosthold, og som ikke har hatt mangel på noe som helst. Som Scartz sier, vi er utrolig tilpasningsdyktige, kanskje det mest tilpasningsdyktige dyret på planeten. Mange eskimoer og inuitter levde slik, det vet vi av Vilhjalmur Steffansson og Helge Ingstads bøker. Masaier spiser litt mer grønt, men fortsatt så lite at det er verdt å bemerke, fortrinnsvis fordi de mener at det er mat for kuer, ikke for mennesker. Mange slanke mennesker, barn og voksne er i ketose om natten, simpelthen fordi de kanskje har spist litt lite dagen før, og fordi de har en sunn fettforbrenning. Men innlegget mitt handlet ikke om ketose og at barn må/bør/bør ikke være i det.
Det handlet om - at barn IKKE TRENGER/MÅ HA/ brød, pasta, ris osv osv.

Skjønner godt at du leser det du vil lese isteden for det som faktisk står altså. Jeg har vel ikke sagt at barn TRENGER ris og pasta? Jeg har holdt på med lavkarbo i fire år, så jeg tror nok at jeg har forstått såpass. Gi meg EN eneste god grunn til at min 17 måndersgamle, friske, lille jente skal spise ketogent?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat