Vis enkelt innlegg
Gammel 02-01-14, 20:16   #8
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Cappucino med kokosmelk!

Den fete typen kokosmelk har 160-200 kcal per 100g (ca 100 ml) alt etter type, og ca 1 g kh per 100 g, så da spørs det jo hvor mye du bruker. Oppskriften her sier 50 g, så ekstremt mye kcal blir det ikke og det vil jo mette litt. Selv bruker jeg light versjonen av kokosmelk (60 kcal/1 g kh per 100 g) for det at jeg liker latte bedre enn cappucino. Dermed bruker jeg mer melk i og synes den fete varianten blir for voldsom, den magre skummer ikke slik opp men det bryr jeg meg ikke om. Ellers bruker jeg en del mandelmelk (kjøper på helsekost - EcoMil), den har 37 kcal/ 2 g kh per 100 g og jeg nyter den med god samvittighet. Bruker ca 2 dl per porsjon og har i en ts med cocosa dersom jeg føler for litt mer fett.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat