Vis enkelt innlegg
Gammel 03-04-06, 12:47   #12
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Melkeprodukter?

Opprinnelig lagt inn av Scilla

Er rømme også homogenisert, Kristian? Kikket på creme fraiche-boksen min nå, og den er jo både pasteurisert og homogenisert... det virker litt dumt og unødvendig på meg.

Jeg tror heller ikke det er så bra med homogenisert fett. Det er fryktelig synd at vi har så liten mulighet til å velge når det gjelder melkeprodukter. Da den økologiske lettmelka ble introdusert var den uhomogenisert - men det ble det fort slutt på.

Tror mange av oss kunne tålt melk og melkeprodukter bedre om melka var litt nærmere det den opprinnelig er ment å være...

Ja, jeg også syns det er unødvendig. Vet at rømme ikke ble homogenisert på 80talet, så det er egentlig ikke nødvendig. Blir nok finere konsistens med homogenisering, uansett om det er rømme eller lettmelk. grunnen til at de begynte med å homogenisere den økologiske var nok at det var mange barn som reagerte på fløtehinnen på toppen av melken.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat