Tråd: Ang oster
Vis enkelt innlegg
Gammel 13-12-04, 11:28   #2
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Syns det er litt vanskelig å svare på sånne spørsmål, jeg...... Blir litt lettere å gi en tilbakemelding hvis du heller forteller hvilke oster du pleier å spise, og så kan vi evt. ta det derfra?

ELLER

Jeg kan fortelle deg hvordan jeg gjør det når JEG kjøper oster? Men NB! Det betyr ikke at det er FASITEN om du skjønner...

Jeg leser stort sett på innholdsfortegnelsen på de ostene jeg vurderer å kjøpe jeg! Men når det gjelder "standard-oster" som Norvegia og Jarlsberg - så kjøper jeg det jeg liker. Dvs. at jeg kjøper begge de to - hvis det er det jeg har lyst på.

Det er jo så mange som mener så mye om fettinnholdet i ost - for for egen del løser jeg det på følgende måte:

Hvis jeg skal ha f.eks. en krydderost (smøreost), så ser jeg på utvalget av disse i butikken jeg er i og leser på etiketten hva den inneholder. Første-prioritet hos meg er protein-innhold. Dette er som oftest ganske likt i oster, og da ser jeg på mengden karbohydrater. Dette kan avvike VELDIG MYE, så her er jeg oppmerksom. ENESTE gangen jeg velger fett-redusert ost, er hvis det er samme mengde eller mer av proteiner og samme mengde eller mindre av karbohydrater. DA hender det at jeg velger fett-redusert ost, og sørger for å ta kaldpressede oljer til måltidet i stedenfor.

Dette var kanskje ikke det svaret du ønsket deg? Men det var det du fikk av meg i hvert fall....

Spør igjen hvis du lurer - men gjerne litt mer spesifikt da.....

STOR klem fra Fedonisten

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat