Vis enkelt innlegg
Gammel 12-07-08, 12:11   #47
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Alt du har ønsket å vite om ketose

Fij - din meny ser veldig fin ut. Det stemmer fint at du går ned fint på den maten der :-)
Du kan spise litt mer fett hvis du er sulten uten at det burde stoppe vektnedgangen din - prøv med litt fløte eller rømme på salaten? Jeg har alltid en boks rømme eller creme fraiche blandet med hakket hvitløk stående i kjøleskapet som jeg bruker som saus, dressing osv. Du kan også godt spise både salat og egg til kvelds feks. Pass på å få i deg nok protein også - en håndflate minus fingrene med proteinmat til alle måltider ellers risikerer du at kroppen din forsyner seg av muskler istedenfor fett.

Flat_mage... Du er nok ikke i ketose nei :-)

Du må kutte ut brødskivene. Lunsjen i kantina på jobben kan du antagelig droppe - hva med heller å ta med mat hjemmefra? Jeg pleier å ta med middagsrester fra dagen før. Da har jeg kontroll på hva jeg spiser. En veldig sjelden gang har de mat jeg kunne ha spist, men det er så sjelden at jeg har droppet hele kantina. Billigere også det

Og brownies... Det er ikke mulig å kombinere ketose med brownies - ihvertfall ikke av vanlig type med sukker og mel.

Dessuten er det ofte mye skjult sukker i kantinematen - mel og sukker i de merkeligste retter som skal forestille å være kjøtt feks.

Så ut med brødskivene fullstendig, ikke mer kantinemat, og absolutt ikke en eneste brownie. Jeg vil nok anbefale deg å lese feks ketolyseboka, og sette deg litt mer inn i prinsippene før du legger om kosten. Ellers risikerer du bare å bruke opp motivasjonen og viljestyrken på ting som ikke virker.

I starten, uansett hvilken filosofi du betror deg til, må de fleste av oss fintelle karbene. Og skal du spise maks femten gram karbohydrat totalt på en dag, så blir det ikke brød og sånt. Dessuten bør disse karbene også komme fra grønnsaker - siden det er mat du trenger. Og hver eneste lille karbogram skal altså telles med - om du har aldri så lyst på noe

Da vil du etter et par dager komme i den berømte ketosen.

Med det kostholdet du beskriver her, vil du antagelig aldri komme i ketose, dessverre. Men treningen din synes jeg ser kjempefin ut! Ikke øk med den samtidig som du legger deg selv i ketose - det kan du heller gjøre etter at ketosen er godt etablert hvis du fremdeles ønsker det. Det er kjempebra å trene fire ganger i uka da

Så - les mer og stå på så er du snart i gang

Og hvis du planlegger å sprekke på pizza og sånt i helgene så vil du jo bruke halve uken som kommer deretter med å komme i ketose igjen da... Så da blir det ikke noen gunstig måte for deg å gå ned på. Men du kan jo droppe hele ketosen og heller leve generell lavkarbo? Er mange som går ned på det også. Det er enten eller dette kostholdet her. HVis man lever med ketogen mat og sprekker såpass ofte på karbohydrater så vil nok de fleste ende opp sultne, og antagelig opp i vekt. Det er først når du er i ketose at sulten forsvinner, og da må du ned på femten tyve g karb, ikke 72. (Hvor har du det tallet fra?)

__________________



Sist redigert av smilefjes : 12-07-08 kl 12:32.
smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat