Vis enkelt innlegg
Gammel 13-01-12, 19:52   #2
superkisen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 29
superkisen er på en erverdig vei

Sv: Nybegynner trenger råd

Ditt kosthold ligner mer på en person som ønsker å være i ketose, dvs. 15-25 g karbo/dag. Med det kostholdet du presenterer, og din treningsmengd, så er jeg rimelig sikker på at du kommer til å bå ned i vekt. Jeg ville ikke vært redd for sunne karbo, typ fullkornspasta, ris, søtpotet, grønnsaker osv. Det du nevner angående trening og karbo stemmer også. Dvs. spiser du 30 gram karbo før en treningsøkt, så vil det brukes som energi under økten og ikke lagres som fett. Det samme gjelder også dersom du spiser karbo rett etter økten, men da i kombinasjon med minimalt av fett(mindre enn 5% av måltidet) og mye protein. Karbo og protein du spiser etter økten vil da brukes til restitusjon og bygging av ny muskelmasse. Så dersom ditt mål er å ikke gå ned i vekt, så ville jeg personlig basert på ditt mosjonsnivå nokk prøvet å fått i meg mere karbo. For eksempel 20-30 gram før treningsøkten og 20-30 gram etter treningsøkten. Så totalt ville jeg ligget på 100-150 g karbo/dag. PS. husk at sunne karbo som fullkornsprodukter, søt potet, grønnsaker osv. skiller seg ifra sukker, ved at de også er med på å gi et mere stabilt blodskukker, så når jeg spiser opp til 150 gram med sunne karbo, så får ikke jeg de samme peakene som når man pøser i seg godteri og pizza.

superkisen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose Svar med sitat