Vis enkelt innlegg
Gammel 29-01-11, 20:54   #18
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Blomkål, partystopper?

Sitat:

Matvarene det er snakk om er en del nøtter; valnøtter, mandler, peanøtter, pinjekjerner og cassava (tapioka) - en del grønnsaker; blomkål, broccoli, rosenkål, kål, turnips, sennepsblader og spinat - og soya.

Dersom man koker disse matvarene, vil det nøytralisere goitrogenene. Dersom du har lavt stoffskifte og vil spise slik mat, bør du altså sørge for at den er skikkelig kokt først. Ellers gjelder her som ellers måtehold; du kan spise omtrent én porsjon pr. dag - men ikke mer. Har du derimot høyt stoffskifte, bør du sørge for å spise rikelige mengder av slike matvarer, og helst rå.
http://stoffskifte.info/selvhjelp.html

Dette fant jeg ved omtalt googling. HELT NYTT FOR MEG!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat